Maandag 4 januari 2021 staat hopelijk rood omlijnd in uw agenda. Om 13:00 uur ’s middags start die dag het berichtenverkeer in iWmo 3.0 en iJw 3.0 met een ‘big bang’. Het wordt een harde overgang van de ene naar de andere standaard, zonder conversieperiode. Dat betekent echter wel dat uw hele organisatie die dag moet weten wat de veranderingen zijn en hoe het zorgvuldig te werk gaat in deze nieuwe standaard. De ervaring leert echter dat dit soort veranderingen een uitdaging kunnen zijn bovenop alle lopende zaken. Een achterstand in de administratie ligt daarom op de loer, maar kan gelukkig ook eenvoudig worden opgelost.
Wat gaat er gebeuren?
Laten we eerst even kijken wat ons voor die vierde januari te wachten staat. De afsluiting van het oude berichtenverkeer loopt van 21 december om 23:00 uur tot 31 december om 13:00 uur. Vanaf dat moment is er tot 4 januari om 13:00 uur geen berichtenverkeer mogelijk. Na die transitiefase wordt de nieuwe standaard in een keer in gebruik genomen.
Bent u klaar voor iWmo 3.0 en iJw 3.0?
Maar zoals gezegd: er is een groot risico dat zorginstellingen gaan handelen vanuit het idee al doende leert men. Want wat doet uw organisatie nu of in de komende paar weken om ervoor te zorgen dat alle betrokkenen weten hoe ze in deze standaard moeten werken? Staan er trainingen gepland, zijn er naslagwerken, is de impact van de standaard op alle processen in kaart gebracht, is het duidelijk wie de aanspreekpunten zijn voor vragen?
We zien in dit soort situaties dat er altijd instellingen zijn voor wie zo’n ingrijpende verandering net op het verkeerde moment komt. Voor die instellingen bieden we de mogelijkheid om gedurende dit soort belastende weken en maanden ondersteuning te bieden aan de backoffice. Extra krachten die nu beschikbaar zijn en zonder inwerktijd kunnen meedraaien om de overgang soepel te laten verlopen. We kunnen door middel van outsourcing de backoffice zelfs ook helemaal uit handen nemen.
TBA Outsourcing
Waar de introductie van deze berichtenstandaard voor u bovenop allerlei andere werkzaamheden komt, is het voor ons juist een van de grootste aandachtspunten. Waar de medewerkers van uw zorgadministratie misschien net gestopt of met verlof zijn, hebben wij die altijd in huis. We weten wat er verandert, wanneer de deadlines zijn en hoe we uw organisatie hierin mee kunnen krijgen.
TBA Outsourcing biedt kwaliteit en continuïteit in uw backoffice. Als u op dit moment nog niet goed bent voorbereid op de iWmo 3.0 en iJw 3.0, dan konden die twee dingen wel eens erg lastig worden in de eerste maanden van 2021. Begin het jaar niet met een valse start en laat het ons dus weten als we u in dit proces kunnen ondersteunen.
Lees hier meer over TBA Outsourcing:
4 checks om achterstallige zorgadministratie te voorkomen
Grip op de zorgadministratie, wat is dat nou echt?
3 manieren om uw functioneel applicatiebeheer proactief te maken
Wat moet u als zorgaanbieder weten over de PGO?
3 elementen uit uw zorgadministratie die zorginkoop kunnen verbeteren