Outsourcing bij TBA
Het begrip ‘outsourcing’ wordt steeds vaker genoemd. Ook in de langdurige zorg komt deze term vaker en vaker naar voren. Eerder schreven we al deze blog over outsourcing, waarin we uitlegden wat het precies inhoudt. Maar hoe ziet outsourcing bij TBA er precies uit?
Waarom outsourcing
Werkdruk gaat hierdoor omhoog en het werk hoopt zich op. Het werkplezier van de administrateurs kan hierdoor in het geding komen. Het nieuwe woonplaatsbeginsel, waar we eerder deze blog over schreven en een ronde tafel conferentie voor organiseerden, zijn daar voorbeelden van. Extra handen die kunnen ondersteunen bij grote administratielasten zijn moeilijk te krijgen.
Daarnaast komt het vaak voor dat processen in het ECD niet efficiënt zijn ingericht. Hierbij kan worden gedacht aan verkeerde autorisaties of omslachtige processen, waardoor werkzaamheden lastiger uit te voeren zijn en zelfs vertraging kunnen oplopen. Functioneel beheer speelt een grote rol bij de inrichting van uw ECD. Als functioneel beheer en zorgadministratie de handen ineenslaan, kunnen zij samen zorgen voor een soepel proces op de werkvloer. Continuïteit van processen kan hierdoor worden gewaarborgd en er is ruimte voor snelle afstemming tussen administratie en functioneel beheer.
Outsourcing bij TBA
TBA biedt zorginstellingen een helpende hand en kan de zorgadministratie en het functioneel beheer overnemen. Kenmerken van outsourcing bij TBA zijn:
- Er is één aanspreekpunt bij TBA. Afstemming verloopt dus via de vaste contactpersoon.
- We werken met een gestandaardiseerde aanpak, zodat deze voor al onze klanten hetzelfde is.
- We hebben kennis van vrijwel alle grote ECD’s in de markt.
Wat betekent outsourcing voor uw zorginstelling?
Als u voor outsourcing kiest, brengt dat veranderingen mee voor uw zorginstelling. Op operationeel gebied hoeft uw zorgadministratie en functioneel beheer minder taken uit te voeren. Ook levert het taak- en procesverbeteringen op, omdat afstemming tussen onze medewerkers snel en makkelijk verloopt. Ook kan outsourcing leiden tot over bijvoorbeeld uw werkprocessen en efficiëntie. Op basis van deze nieuwe inzichten kunt u weer beslissingen nemen.
Uiteraard houdt TBA u als klant en als zorginstelling goed in de gaten tijdens de implementatie van het outsourcingstraject. Ons motto is niet voor niets: oog voor verandering, hart voor de zorg.
Bent u nieuwsgierig geworden? Neem dan vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden.