Gezien de complexe financieringsstructuur van instellingen binnen FZ, is de uitvoering van het administratieve proces aldaar een ingewikkelde aangelegenheid. Het behouden van controle is zo mogelijk nog uitdagender. Voor grote gespecialiseerde instellingen, maar ook voor kleine instellingen die FZ ‘erbij doen’, is het adminuistratieproces vaak moeilijk te doorgronden, loopt men geregeld achter de feiten aan, terwijl men te maken heeft met een erg vlakke leercurve. Dit leidt tot veel werk, afkeur van declaraties, en processen met lange doorlooptijden. Dat moet anders.
Vaak gehoorde moeilijkheden zijn de volgende:
Het goed uitvoeren van AO/IC bij Forensische Zorg vereist naast maatregelen op deze risico’s (het inrichten van een controlefunctie) ook organisatie van het werk zelf:
Criterium daarbij is steeds: optimale aansluiting tussen plaatsing, planning en declaratie, bij maximale uitnutting van de tweejaarlijkse overeenkomsten. Zeker als naast FZ ook nog andere vormen van zorg worden geleverd, is dit een belangrijk aandachtspunt.
The Beagle Armada staat voor een heel beheersbaar en gecontroleerd proces. We werken in transparante, overzichtelijke projecten, waar steeds tussentijds de balans over kan worden opgemaakt. Van fit-gapverslag naar knelpuntanalyse. Van daar naar een verbetervoorstel. Van daar naar een uitvoer- en implementatievoorstel. En ten slotte naar een eventueel coachingstraject. We bieden een stappenplan waarbij we iedere keer beschrijven wat we gaan doen, wat het oplevert, welke investeringen er nodig zijn. Geen black-box, geen pakken papier, maar de handen uit de mouwen: op de werkvloer, met de mensen, in volledige transparantie. Daar staan wij voor en dat mag u verwachten.